Asiakkaalle

Tervetuloa Premiukseen

Meille on tärkeää tuntea sinut, läheisesi ja toimintaympäristösi, jotta voimme kokonaisvaltaisen kuntoutumisen myötä tukea tavoitteitasi. Mikäli sinulla on jotain kysyttävää omasta kuntoutuksestasi tai palveluistamme, älä epäröi kääntyä terapeuttisi tai asiakaspalvelumme puoleen.

Voit varata Premiukseen ajan puhelimitse, verkkoajanvarauksessa tai asioimalla asiakaspalvelussa Tampereen Kalevan toimipisteessä.

Osaan palveluista voit tiedustella asiakaspaikkoja suoraan tiiminvetäjältä tai terapeutilta.

Ajanvaraus-sivulta löydät helposti yhteystietomme yhdestä paikasta.

Lisäksi jokaisen palvelun sivulta löytyy yhteydenottolomake. Jos täytät sen ja jätät yhteystietosi, olemme sinuun yhteydessä.

Löydät palveluidemme hinnat palveluiden sivuilta.

Premius Kuntoutuksessa ei ole käytössä vastaanottokäynnin hintaan lisättäviä erillisiä toimisto-, palvelu- tai Kanta-maksuja.

Meille voit tulla

Terapia- tai hierontakäynnit

Premiuksen Tampereen toimipisteessä voit maksaa terapiakäynnin tai omavastuuosuuden käynnin jälkeen asiakaspalvelussa tai käynti voidaan laskuttaa. Muissa toimipisteissä käyntisi laskutetaan.

Lääkärikäynnit

Lääkärikäynnit maksetaan aina käynnin jälkeen vastaanottoon.

Maksutavat vastaanotossa

Tampereen toimipisteessä voit maksaa yleisimmillä pankkikorteilla, käteisellä, Epassilla, Smartumilla ja Edenredillä.

Epassin hyvinvointietua voit hyödyntää hieronta- ja fysioterapiapalveluihin sekä liikuntaetua kuntosalipalveluihin.

Smartumin hierontaetua voit hyödyntää hieronta- ja fysioterapiapalveluihin, terveysetua fysioterapiapalveluihin sekä liikuntaetua kuntosalipalveluihin.

Edenredin hierontaetua voit hyödyntää hierontapalveluihin, terveysetua fysioterapia-, toimintaterapia, psykoterapia-, mielenterveyspalveluihin sekä liikuntaetua kuntosalipalveluihin.

Kangasalan toimipisteessä voit maksaa Epassilla ja Smartumilla.

Epassin hyvinvointietua voit hyödyntää hieronta- ja fysioterapiapalveluihin.

Smartumin hierontaetua voit hyödyntää hieronta- ja fysioterapiapalveluihin sekä terveysetua fysioterapiapalveluihin.

Edenredin hierontaetua voi hyödyntää hierontapalveluihin.

  • Vastaanotossa maksaminen 0 euroa
  • Sähköpostilasku 0 euroa
  • E-lasku verkkopankkiin 0 euroa
  • Paperilasku postitse 5 euroa

Laskutustavoista voit siis valita joko e-laskun tai sähköpostilaskun tai paperilaskun postitse. Paperilaskuun lisätään  laskutuslisä 5 euroa.

Mikäli haluat siirtyä vastaanottamaan laskusi sähköpostitse, ilmoita siitä asiakaspalveluun, p. 010 2928 570 tai toimisto@premius.fi. Voit myös kertoa asiasta seuraavalla käynnillä omalle terapeutillesi, niin hän kirjaa ylös sähköpostiosoitteesi.

Mikäli haluat laskusi jatkossa e-laskuna, sinun täytyy tehdä e-laskutilaus omassa verkkopankissasi. Tarvitset tilausta varten yrityksen virallisen nimen (Premius Kuntoutus Oy) ja aiemmalta laskulta löytyvän asiakasnumerosi.

Mikäli sinulla on palveluseteli, ota tuottajan varmennekappale mukaasi ensimmäiselle käynnille. Mikäli sinulle jää käynnistä maksettavaksi omavastuuosuus, Premiuksen Tampereen toimipisteessä voit maksaa omavastuuosuuden käynnin jälkeen asiakaspalvelussa tai omavastuuosuus voidaan laskuttaa. Muissa toimipisteissä omavastuuosuus laskutetaan.

Mikäli sinulla on Kelan maksusitoumus, ilmoita Kelalle, että olet valinnut palveluntuottajaksi Premiuksen, jolloin Kela lähettää maksusitoumuksen suoraan meille. Joskus myös lähettävä taho ilmoittaa palveluntuottajan Kelalle.

Mikäli olet hakemassa Kelan kuntoutuspsykoterapiaan ja olet valinnut Premiuksen terapeutin, kirjaa hakemukseen tieto terapeutista. Kun päätös on tullut, Premius vähentää Kela-korvauksen osuuden psykoterapian hinnasta.

Fysioterapian Kela-korvaus on 15 euroa yhden käynnin osalta. Voit saada korvausta kalenterivuoden aikana neljästä käynnistä eikä käynteihin tarvita lääkärin lähetettä.

Premiuksessa fysioterapian Kela-korvaus on mahdollista saada suorakorvauksena maksun yhteydessä. Voit halutessasi myös maksaa käynnin kokonaan ja hakea korvausta itse jälkikäteen Kelasta.

Jotta voit saada korvauksen suorakorvauksena, sinun tulee todentaa jokaisen käyntikerran yhteydessä oikeutesi sairausvakuutuslain mukaiseen Kelan suorakorvaukseen joko

  • voimassa olevalla Kela-kortilla
  • fysioterapian antamishetkellä voimassa olevalla hoito-oikeustodistuksella sekä henkilöllisyyden todentamisella.

Fysioterapian kustannuksista ei makseta Kela-korvausta neljän käyntikerran jälkeen, vaikka hoitoon olisi lääkärin määräys.

Voit seurata Oma Kelasta, miten monesta käynnistä olet saanut kalenterivuoden aikana korvauksen. Mikäli saat korvauksen suorakorvauksena kassalla, mutta jälkikäteen käy ilmi, että olet jo käyttänyt neljä kertaa kalenterivuoden aikana tai sinulla ei olekaan oikeutta Kela-korvaukseen, Premiuksella on oikeus laskuttaa korvauksen osuus sinulta.

Lue lisää Kelan sivuilta.

Maksaako paperilasku?
Kyllä, paperilaskuun lisätään 5 euron laskutuslisä. Maksaminen vastaanotossa ja sähköpostilasku ovat sinulle maksuttomia maksutapoja.

Haluan siirtyä vastaanottamaan sähköpostilaskuja, mitä teen?
Mikäli haluat siirtyä vastaanottamaan laskusi sähköpostitse, ilmoita siitä asiakaspalveluun, p. 010 2928 570 tai toimisto@premius.fi. Voit myös kertoa asiasta seuraavalla käynnillä omalle terapeutillesi, niin hän kirjaa ylös sähköpostiosoitteesi.

Haluan siirtyä vastaanottamaan e-laskuja, mitä teen?
Mikäli haluat laskusi jatkossa e-laskuna, sinun täytyy tehdä e-laskutilaus omassa verkkopankissasi. Tarvitset tilausta varten yrityksen virallisen nimen (Premius Kuntoutus Oy) ja aiemmalta laskulta löytyvän asiakasnumerosi.

Mistä saan lisätietoa laskustani?
Laskuusi liittyvät kysymykset voit lähettää osoitteeseen laskutus@premius.fi.

Tuleeko joka käynnistä erillinen lasku?
Käynnit laskutetaan kuukausittain, eli mikäli sinulla on ollut kuukauden aikana useampia käyntejä, ne kootaan yhdelle laskulle.

HUOM. Premiuksen peruutusehdot 1.10.2025 alkaen

Mikäli joudut perumaan tai siirtämään aikaasi, ilmoitathan siitä välittömästi asiakaspalveluumme, p. 010 292 8570 (vain puhelut, numeroon ei voi lähettää tekstiviestejä).

Varatun ajan voi perua tai siirtää toiseen ajankohtaan veloituksetta viimeistään 24 tuntia ennen varattua aikaa ja mielen hyvinvoinnin palveluissa 48 tuntia ennen varattua aikaa tai viikonloppua edeltäneenä arkipäivänä.

Varatun ajan voi perua asiakaspalvelussa tai soittamalla Premiuksen asiakaspalveluun. Verkosta varatun ajan voi perua verkossa 24 tuntia ennen varattua aikaa.

Myöhemmin tehdystä peruutuksesta tai peruuttamattomasta terapia-ajasta varaamme oikeuden veloittaa varatun palvelun täyden hinnan. Mikäli aika on varattu alle 24 h ennen ajanvarauksen alkua, aika on sitova eikä sitä voi perua veloituksetta.

Peruuttamattomista tai myöhään perutuista käynneistä ei saa Kelan korvausta kuntoutuspsykoterapiassa eikä fysioterapiassa, ja peruuttamaton käynti veloitetaan kokonaisuudessaan asiakkaalta. Peruuttamattoman tai myöhään perutun ajan maksuun lisätään hinnaston mukainen lisä, mikäli kyseessä on koti- tai toimintaympäristökäynti, joka toteutuu muualla kuin Premiuksen vastaanottotiloissa.

Hintatiedot löytyvät Premiuksen verkkosivuilta jokaisen palvelun alta. Hintoja voit tiedustella myös asiakaspalvelusta tai omalta terapeutiltasi. Myös ajantasaiset peruutusehdot voit aina tarkistaa Premiuksen verkkosivuilta tai asiakaspalvelusta.

Asiakaspalvelumme tavoitat

  • numerosta 010 292 8570
    • vain puhelut, numeroon ei voi lähettää tekstiviestejä
    • puhelun hinta matkapuhelimella matkapuhelinmaksu (mpm) tai lankapuhelimella paikallisverkkomaksu (pvm)
  • sähköpostiosoitteesta toimisto@premius.fi
  • Tampereen toimipisteeltä osoitteesta Sarvijaakonkatu 5 b, 33540 Tampere.

Jokaisen palvelun sivulta löytyy yhteydenottolomake. Jos täytät sen ja jätät yhteystietosi, olemme sinuun yhteydessä.

Aukioloajat

Ma-to klo 7.30–18.00
Pe klo 7.30–16.30
La klo 9.00–15.00

Asiakaspalvelun vuoden 2025 poikkeusaukioloajat voit tarkistaa Tampereen toimipisteen sivulta.

Palaute

Palautetta meille voit lähettää verkkosivuiltamme löytyvällä palautelomakkeella.

Löydät saapumisohjeet toimipisteisiin toimipisteiden omilta sivuilta:

Tampere

Kangasala

Seinäjoki

Potilasasiavastaava on apunasi, kun tarvitset neuvoa ja tietoa oikeuksistasi potilaana. Potilasasiavastaava palvelee hyvinvointialueellaan sekä julkisen että yksityisen terveydenhuollon potilaita.

Ohjeet yhteydenottoon löytyvät hyvinvointialueiden sivuilta:

Pirkanmaan hyvinvointialue

Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue

Tilaa uutiskirje

Haluatko kuulla tuoreimmat uutisemme, lukea asiakkaidemme tarinoita ja saada ensimmäisten joukossa tietoosi tarjouksemme? Premiuksen uutiskirje lähetetään kerran kuussa ja voit tilata sen alla olevasta linkistä.

Usein kysytyt kysymykset

Fysioterapiaan ja toimintaterapiaan kannattaa varata kevyet sisäliikuntavaatteet, esimerkiksi verryttelyhousut ja t-paita sekä sisäliikuntajalkineet tai tossut. Premiuksen tiloista löytyy pukuhuone ja suihkutila, joten vaatteiden vaihto onnistuu myös paikanpäällä.

Ratsastusterapiaa varten pukeudu tallille sään mukaiseen varustukseen. Ei mielellään saappaita, koska ne putoavat jalasta. Ratsastusterapiassa ei käytetä satulaa, vaan terapiavyötä, jossa on tukeva kahva. Tallilta löytyy kypärä ja tarvittaessa sadetakkikin lainaan.

Muihin terapioihin voit tulla normaaleissa arkivaatteissa.

Fysioterapeutin antamaa fysioterapiaa korvataan 1.5.2025 alkaen ilman lääkärin määräystä enintään 4 kertaa kalenterivuodessa. Fysioterapian kustannuksista ei makseta Kela-korvausta 4 käyntikerran jälkeen, vaikka hoitoon olisi lääkärin määräys.

Fysioterapiaa korvataan 15 euroa yhdeltä vastaanottokäynniltä.

Hoito korvataan laillistetun fysioterapeutin antaman tarpeellisen fysioterapian kustannuksista.

Lue lisää Kelan sivuilta.

Premiuksessa fysioterapian Kela-korvaus on mahdollista saada suorakorvauksena maksun yhteydessä. Voit halutessasi myös maksaa käynnin kokonaan ja hakea korvausta itse jälkikäteen Kelasta.

Tiloissamme järjestetään myös koira-avusteista terapiaa, mikä on hyvä huomioida, jos olet vaikeasti allerginen. Mahdollisesta allergiasta voi ilmoittaa ajanvarauksen yhteydessä, jolloin voimme tehdä esimerkiksi huonejärjestelyt parhaalla mahdollisella tavalla.

Koirat työskentelevät pääasiassa tietyissä terapiahuoneissa, ja hygieniasta huolehditaan hyvin. Laitoshuoltajat siivoavat koira-avusteisen terapian käytössä olevat huoneet erityisen tarkkaan koirapäivien jälkeen. Myös terapeutit siivoavat ja desinfioivat pintoja ja välineitä terapiapäivän aikana.

Lisätietoja

puh. 010 292 8570
toimisto@premius.fi

Asiakaspalvelumme numeroon 010 292 8570 soittaminen maksaa matkapuhelimella matkapuhelinmaksun (mpm) verran ja lankapuhelimella paikallisverkkomaksun (pvm) verran. Numeroon soittamisesta ei peritä enää erillistä palvelumaksua.